آميا
 

تاتو عملي است كه با رنگ‌هاي مختلف براي زيبايي و گاهي هم درمان از ديرباز انجام مي‌گردد. شايع‌ترين رنگ‌هاي مورد استفاده در تاتو سبز، قهوه‌اي و مشكي است البته رنگ‌هاي ديگري مانند سفيد و قرمز هم ممكن است در تاتو استفاده شود
تاتو در ايران مشابه روش هاي تاتو در جوامع غربي مي باشد. سوزن الكتريكي، وسيله اصلي كار در تاتو كردن است. نوع رنگ مصرفي نيز بسيار مهم است. رنگ ها بايد استاندارد، بهداشتي و سازگار با پوست بدن باشند. گاهي رنگ هاي گياهي به جاي رنگ هاي شيميايي استفاده مي شوند كه اغلب باعث حساسيت پوستي و ناراحتي شخص مي شود و حساسيت به رنگ هاي گياهي بيش از رنگ هاي شيميايي گزارش شده است.
در انواع تاتوي درماني اغلب از تك رنگ مشكي، آبي تيره يا قهوه اي استفاده مي كنند، اما در “تاتوي دكوراتيو” به دليل تزييني بودن از رنگ هاي مختلف براي رنگ آميزي طرح بهره مي برند.
رنگ هاي مورد استفاده و منابع توليدي اين رنگ ها عبارتند از: رنگ سياه يا آبي تيره از كربن، قرمز از رنگ هاي گياهي يا جيوه، آبي روشن از آلومينات كبالت، سبز از اكسيد جيوه يا كروم، زرد از سولفيد كادميوم و رنگ قهوه اي از اكسيد آهن يا گل اخري.
منشا تمام رنگهاي بكار گرفته شده در خالكوبي ها ( تاتو ) گياهي و يا شيميايي است كه مواد شيميايي بيشتر بكار گرفته مي شود تنوع استفاده از رنگ ها براي انجام تاتو بسيار وسيع است و مي توان با تركيب چندين رنگ رنگهاي تركيبي تهيه كرد
عمده ترين موادي كه در رنگهاي تركيبي كه براي رسيدن به رنگ دلخواه درتاتو مورد استفاده قرار مي گيردند عبارتند از : اكسيد آهن – دي اكسيد تيتا نيوم – جوهرسياه ( كربن ) – جوهرآبي – جوهر سبز – جوهر زرد – جوهر نقره اي تاتو هايي كه كربن و جوهر سياه در آن بكار رفته عمدتا تاتو را به رنگ تيره و سياه در مي آوردند . تاتو هايي كه توسط رنگدانه هاي حاوي اكسيد آهن و دي اكسيد تيتانيوم ( Flesh ) رنگي شده اند ، تيره نوك موادي خواهند بود و چنانچه جوهر آبي يا سبز يا زرد بكار رود رنگ تاتو نيز به همان شكل به آبي يا سبز يا زرد تمايل مي شود .

البته بيشتر رنگ هاي تاتو جوهر نيستند بلكه تركيبي از پيگمنت ها (رنگدانه ها)  در يك محلول بصورت سوسپانسيون هستند كه اغلب اين رنگدانه ها نيز گاه گياهي و امروزه بيشتر نمك هاي فلزي  ومواد معدني و آلي صنعتي  و نيز رنگدانه هاي پلاستيكي هستند كه باعث واكنشهاي آلرژيك و نيز واكنشهاي فتو توكسيك و ايجاد زخم با قرارگرفتن در معرض آفتاب و اشعه ماوراء بنفش بخصوص با رنگدانه هاي پلاستيكي كه رنگ هاي قوي تر و ماندگار تري ايجاد مي كنند مي شوند

در ايران نيز از رنگ هايي كه از همين منابع به دست مي آيند استفاده مي شود، اما متأسفانه در ايران نظارت يا استاندارد خاصي براي نوع رنگ مصرفي و اطمينان از كيفيت آن وجود ندارد و همين امر، فرصتي براي سودجويان بوده و مشكلات حادي براي تاتو شوندگان ايجاد مي كند.

با وجودي كه قوانيني براي استفاده از رنگ شامل نوع رنگ، منابع استخراج رنگ، ميزان استفاده از انواع رنگ ها و … وجود دارد و قوانيني هر چند اندك توسط FDA   وضع شده است اما به عقيده بسياري از پزشكان هنوز هم نواقصي در برخي از اين رنگ ها هم ديده مي شود.

استفاده از رنگ هاي غير استاندارد و غير استريل، منجر به انواع آلرژي هاي زودرس و عفونت هاي باكتريال مي شود.وقتي يك ماده خارجي (مثل رنگ تاتو غير استاندارد و ناسازگار با بدن) به زير پوست وارد مي شود بدن نسبت به آن واكنش نشان داده و در محل تاتو گرانولوم تشكيل ميشود كه به شكل گلوله هاي سفت و برجسته در زير پوست ظاهر ميشوند و گاهي با درد سوزش وخارش همراه هستند و درمان آنها نيز بسيار سخت است

دستگاه تاتو

دستگاه ميكروپيگمنتيشن

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۲۳:۵۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 132
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب