آميا
 

 

پيشگيري وكنترل عفونت و جلوگيري از انتقال بيماري هاي واگير نظير ايدز، هپاتيت و … يكي از دغدغه هاي جدي پزشكان، مسئولين بهداشت، كاربران و متقاضيان در انجام آرايش دائمي محسوب مي گردد. به همين دليل هرچه به جلو پيش مي رويم مقررات بهداشتي در خصوص تجهيزات، ملزومات و نحوه انجام كار سخت تر و پيچيده تر مي شود. امروزه رعايت اصول ايمني در ميكروپيگمنتيشن، در بسياري از مراحل انجام اين كار ديگر فقط مخصوص پيگمنتر نيست، بلكه متقاضي انجام ميكروپيگمنتيشن نيز بايد در اين زمينه اطلاعات دقيق داشته باشد و حتماً از پيگمنتر خود بخواهد كه با استفاده از دستگاه هاي ايمن، رنگ هاي استريل زيست سازگار و كارتريج هاي يكبار مصرف استريل، حداكثر تلاش خود را در پيشگيري و كنترل عفونت به عمل آورد، كه اين امر مستلزم توجه به دو نكته اساسي مي باشد:

  • رعايت اصول ايمني و بهداشتي در خصوص پيگمنتر (اجرا كننده ميكروپيگمنتيشن)
  • رعايت اصول ايمني و بهداشتي در خصوص متقاضي

رعايت اصول ايمني و بهداشتي در خصوص پيگمنتر

بايد به اين نكته توجه داشت كه ريسك مبتلا شدن متقاضي به بيماري نسبت به پيگمنتر كمتر مي باشد. زيرا اگر متقاضي در طول روز با يك پيگمنتر در رابطه با ميكروپيگمنتيشن در ارتباط باشد، پيگمنتر در طول روز با چند نفر كه ميكروپيگمنتيشن براي آنها انجام مي شود در ارتباط است. بنابراين عدم رعايت اصول ايمني، ريسك انتقال بيماري براي پيگمنتر را افزايش خواهد داد. پس بايد پيگمنتر رعايت اصول ايمني و بهداشت را اول به خاطر خود، سپس براي شخصي كه ميكروپيگمنتيشن را براي او انجام مي دهد رعايت نمايد و اين اصل بسيار اساسي و مهم مي باشد. با توجه به ماهيت انجام ميكروپيگمنتيشن، يعني انتقال رنگدانه هاي زيست سازگار به لايه زيرين پوست، عبور از اولين و مهم ترين سد دفاعي بدن يعني اپيدرم را ناگزير مي نمايد. بنابراين شرايط انجام ميكروپيگمنتيشن از قبيل محيط انجام كار، دستگاه، رنگ ها و ملزومات مورد استفاده و همچنين مهارت پيگمنتر بسيار حائز اهميت و حياتي است و در صورت عدم رعايت اصول ايمني و بهداشتي، بدون شك سلامت افراد با مخاطره جدي مواجه خواهد شد. به همين منظور حتماً قبل از انجام كار، با جديت از حصول موارد فوق آگاه شويد.

توجه به اين موضوع كه پيگمنتر مي بايست آموزش ها و مهارت هاي لازم  را در اين زمينه كسب نموده باشد، بسيار حائز اهميت است. پيگمنتر مي بايست پيش از انجام كار، دستگاه را با مواد ضد عفوني كننده مناسب به دقت ضد عفوني كرده و از كيت استريل يكبار مصرف كه تمام ملزومات مورد نياز در انجام يك ميكروپيگمنتيشن ايمن در آن قرار دارد، استفاده نمايد.

رعايت اصول ايمني و بهداشتي در خصوص متقاضي

انتظاراتي كه مي بايست متقاضي انجام ميكروپيگمنتيشن از پيگمنتر خود داشته باشد :

  • با توجه به حساسيت انجام ميكروپيگمنتيشن، دقت نماييد اين كار را افرادي براي شما انجام دهند كه دوره هاي آموزشي لازم را گذرانده باشند و حتماً از آنها درخواست كنيد تا گواهي آموزش خود را به شما ارائه نمايند.
  • مطمئن شويد كه پيگمنتر از دستگاه ها و رنگدانه هاي ايمن و مورد تاييد وزارت بهداشت استفاده نمايند.
  • حتماً از پيگمنتر بخواهيد فرم رضايتنامه مشتري را به شما داده و پس از مطالعه، آن را امضاء نمائيد و همچنين پس از اتمام كار برگه اطلاعات مراقبتي پس از ميكروپيگمنتيشن را از پيگمنتر گرفته و به نكات مندرج در آن دقت نمائيد.
  • دقت نماييد، پيگمنتر قبل از انجام ميكروپيگمنتيشن كليه لوازم را ضدعفوني نموده و از كيت استريل يكبار مصرف استفاده نمايد.
  • از پيگمنتر درخواست نمائيد قبل از انجام ميكروپيگمنتيشن، طرح دلخواهتان را با توجه به ساختار چهره شما ترسيم نمايد تا صورت شما از حالت طبيعي خارج نگردد.
  • دقت نمائيد حتماً كليه وسايل و لوازم يكبار مصرف نظير كارتريج و… مي بايست براي هر نفر تعويض گرد

 

دستگاه تاتو

دستگاه ميكروپيگمنتيشن

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۲۲:۴۶ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 123
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب